Hajápolás! Tippek zsíros haj ellen

Nem tudom ti hogy vagytok vele de szerintem az egyik legidegesítőbb dolog a haj zsírosodása, ami habár bizonyos szempontból hasznos, mégis sokunk életét nehezíti meg. Én is nagyon sok ideig küzdöttem ezzel a problémával, ezért összeszedtem nektek néhány hasznos tippet, ami segíthet ezen a problémán.



1. Ritkább hajmosás. 
Nekem ez volt a leghatásosabb, amikor gyorsan zsírosodott a hajam. Az ilyet könnyebb nyáron megvalósítani, mert akkor nincs iskola, otthon nem látja senki, ha nem mosunk hajat, de persze az év többi részében is kivitelezhető. Én amikor elhatároztam, hogy kipróbálom ezt a módszert olyan erősen befontam a hajamat amennyire csak lehetett és majdnem egy héten keresztül úgy hagytam, így nem idegesített, nem viszketett és egyáltalán nem volt szembetűnő, mert a fonat miatt nem látszott, hogy nem mostam hajat.

2. Száraz sampon
A száraz sampon nekem nagyon sokat segít abban, hogy tartani tudjam a heti kétszeri hajmosást. Ezek a termékek nagyon hasznosak, amikor már tényleg nagyon nagyon zsíros a hajunk és valamit mindenképpen kell vele kezdeni, de nem akarjuk megmosni vagy a hétköznapokban csak szimplán lusták vagyunk és nincs kedvünk hajat mosni akkor a zsíros haj ellen a száraz sampon a legjobb. Én egyébként nagy rajongója vagyok a száraz samponoknak, mert egy kis dús hatást is ad a hajnak és egyáltalán nem látszik, hogy zsíros volt a hajunk, szóval mindenképpen tudom ajánlani. Rossmannokban vagy dmekben biztosan fogtok találni. Az én kedvenc termékem egyébként a got2be brown száraz sampon, ami kifejezetten barna hajúaknak készült, ugyis a száraz samponok általában fehér színűek amit utána a hajban el kell kicsit dolgozni, hogy ne látszódjanak a fehér foltok és ez egy barna hajúnak mint én ez sokkal nehezebb. Ennek a terméknek viszont barna a színe szóval nem kell az eldolgozással vesződni ami szuper. Ezt a terméket a Rossmannból szoktam beszerezni.


3. Nem krémes állagú sampon

Amikor zsíros volt a hajam nem használtam, illetve nem is ajánlottam senkinek krémes állagú samponokat, mert nekem egyáltalán nem váltak be ezen a téren. Sokkal jobban beváltak a zselés, átlátszó, nem krémes állagú samponokat. Szerintem zsíros hajra ez a legjobb, márkától függetlenül. Szerintem ezek sokkal jobban tisztítják a hajat.

4. Teafa olaj

A teafaolajról azt kell tudni, hogy elfogyasztása  mérgező hatású, a bőrön azonban nagyon erős a gyógyító hatása. Mondhatni ez az a "csoda gyógyszer" ami egyszerre használható hajon, bőrön és arcon, ugyanis ezeken a területeken nagyon gyorsan intenzív gyógyító hatása van. Megtalálható számos kozmetikumban, samponban, arctisztítóban és krémben, de "tisztán" is megvásárolható. Hajon fertőtlenítő hatása van, tehét véd a korpásodás ellen és a zsíros haj elleni küzdelemben is segítségünkre van. Én magam is egy nem krémes teafa olyan tartalmú sampont használok és azóta elég a hajamat 4 naponta, vagyis hetente kétszer megmosni. A termék amit használok az pedig a L'angelica teafa olaj tartamú samponja.


5. Ritkább piszkálás, fésülködés
Van néhány apró-cseprő dolog amire odafigyelve tehetünk a gyors zsírosodás ellen, például a haj piszkálás elhagyásával. Magamon is észrevettem, hogy ha sokat piszkálom a hajamat, vagy tűrögetem és csavargatom, akkor sokkal hamarabb zsírosodik a hajam. Ehhez kapcsolódik a fésülködés is. Régen én is napi 6-7 alkalommal megfésültem a hajamat és attól is sokkal hamarabb lett megint zsíros a fejbőröm. Nem azt mondom, hogy teljesen el kell hagyni a megfésülést, de mindenképpen le kellene redukálnunk a fésülködések számát max 2-3 alkalomra.

6. Pakolások, balzsamok
Nagyon fontos, hogy mindkét termék csak a hajvégeinket érje, mert ha hozzáér a fejbőrünkhöz attól is sokkal gyorsabban zsírosodik a haj. 

Remélem tudtam nektek segíteni ezzel a néhány kis trükkel, praktikával, tanáccsal. Nekem ezek váltak be ezeket próbáltam ki és mindet bátran ajánlom nektek is! Köszönöm a figyelmet! Hamarosan újta találkozunk!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések