Bullet Journal - 2019. Július

Sziasztok Lexi vagyok és ebben a bejegyzésben szeretném nektek megmutatni, hogy hogyan készítettem el a júliusi Bullet Journal hónapot. Kezdjünk is bele!

  • Téma

Borító oldal
Borító oldal
Fő témának a citrom és narancs karikákat választottam, néhány levéllel kiegészülve. Szerintem egy nyári hónaphoz ez teljesen tökéletes, és a domináló sárga és zöld színek pedig egy vidám, kellemes hangulatot adnak. Ez a hangulat a borító oldalon is szerintem nagyon jól átjön. Nem akartam ilyen nagyon harsány, neonos színeket alkalmazni, inkább pasztel színeket használtam, hogy egy kicsit tompítsak az összhatáson. Kezdetben persze csak ceruzával rajzoltam meg a gyümölcsöket, de többször is újra kellett kezdenem, mert habár nem tűnik annak, de iszonyat nehéz volt megrajzolni a kis tompa háromszögeket (a "gyümölcs húsát"), legalábbis nekem mindenképpen az volt. Sosem voltam egy tehetséges rajzoló, ezért kicsit nehezebb volt ez a része, de szerintem megérte kicsit több időt fordítanom rá, mert nekem nagyon tetszik. Betűtípusnak egy kicsit egyszerűbb, nem annyira dekoratív típust választottam. A sárga vonalak a hónap neve mellé eredetileg azért kerültek oda, mert nem terveztem leveleket rajzolni (későbbi oldalakon azok is szerepet kaptak) de végül kicsit üresnek éreztem a havi és napi tervezős oldalakat. Eredetileg ilyen vonalakkal és pöttyökkel akartam megoldani a dolgot de végül a levelek mellett döntöttem. Az egyébként különösen jellemző erre a hónapra hogy nagyon sok különbség van a borító oldal és az összes többi oldal között. A legszembetűnőbb persze a levelek megjelenése, illetve az, hogy ezt a betű típust csak itt használtam, nem tudom miért de most ezt ilyennek éreztem. Ezt igazából nem is bánom, hiszen pont azt szeretem a Bullett Journal tematikájában a legjobban, hogy teljesen kötetlen és amíg a produktívságomnak ezek nem állnak útjába én teljesen rendben vagyok vele.. Persze képeken jobban nézett volna ki, ha minden oldalam egységes, de hát most már ez így marad és mint mondtam nem is bánom!



  • Havi tervező (Monthly Log)
A következő oldalon a havi tervezőm és még néhány kis apróság kapott helyet. A szokásostól eltérően most ezt mind egy oldalra helyeztem el, főképp azért, mert most hogy nincsen iskola nem nagyon venném hasznát a nagyobb helyeknek, a java biztosan üresen maradna. Igazából csak az oldal felére felírogattam a hónap napjait és majd színekkel fogom kihúzni azokat a napokat, amiken valami fontosabb dolgom van. Ezeket mind az alatta található FONTOS részbe fogom össze gyűjteni, amit két részre bontottam, hogy később majd több dolog oda férhessen. Itt vétettem az első komolyabb hibát, mert sajnos eredetileg elírtam a "fontos" szót. Igyekeztem kijavítani, de még egy kicsit így is látszik a hiba az "n" betűnél. Hibák sajnos gyakran elő fordulnak minden Bullett Journal naplóban, de sosem szabad ezen kétségbe esni, egy kis kreativitással szinte minden javítható, az pedig nem baj, ha nem tökéletes. A lap aljára még oda biggyesztettem két kis "rublikát" az egyiket a havi céljaimnak, a másikat pedig a kiadásaimnak szentelem. Kifejezettem hasznosnak bizonyult számomra egyébként a kiadásos rublikat az elmúlt hónapokban, mert sokszor elfelejtem mikor mire költöttem és ezzel sokkal jobban nyomon tudom követni a kiadásaimat. Ahogy az látszik is, itt már megjelentek a levelek és a már említett, kicsit díszesebb betűtípus. A naptárat sárga és narancssárga vonalakkal határoltam el, hogy egy kicsit jobban kiemeljem, hogy amúgy ez a naptár az oldal lényege.

  • Hangulat kövező (Mood Tracker)

Ezután következhet a hangulat követő oldalam. Ehhez túl sok hozzáfűznivaló nincsen igazából, szerintem az oldal teljesen önmagáért beszél. Ez az oldalt is azok közé tartozik, amiket már a kezdetektől (2017 augusztusában kezdtem) óta rajzolom és őszintén szólva semmi különösebb célt nem szolgál, csak szimplán jó a hónap végén egy kicsit vissza tekinteni arra, hogy összességében egy jó vagy éppen nem jó hangulatú hónapot zártam-e. Ide is egy szép nagy narancsot rajzoltam levelekkel, ami majd a fokozatosan lesz színezve az aznapi hangulatomnak megfelelően. Három féle sárgát választottam ide is, illetve ezen az oldalon is a kicsit díszesebb betűtípust használtam.



  • Napi tervező (Daily Log)

Az utolsó 4 oldalon kaptak helyet a napi tervezős oldalak. A szokásostól eltérően ebben az esetben is egy oldalra került egy egész hét. Eddig ezeket mindig két oldalra terveztem, de most (mivel már nincs iskola) nem lesz szükségem olyan sok helyre minden naphoz. Bal oldalra egy ilyen kis táblázat szerűen készítettem el a heti kis naptáramat, ami nagyjából fedi is az oldal felét. Az oldal másik felére egy kis to-do listát is készítettem, hogy ha valami fontosabb dolgom lesz a héten, amit ki kell majd pipálnom azok a dolgok fognak ide kerülni. A lap aljára még egy kis "Water Tracker" is került. Általában nem szoktam olyan sok vizet inni, ami miatt állandóan száraz a bőröm. Ez nyáron különösen nagy gond, szóval ezzel a kis táblázattal igyekszem kicsit jobban "kényszeríteni" magam arra, hogy több vizet fogyasszak. Itt is persze sok gyümölcsöt és levelet rajzoltam.


  • Újításaim

Apróságként még megemlítem, hogy ez volt az első alkalom, hogy a vonalak meghúzásához nem használtam vonalzót, hanem szabad kézzel rajzoltam. Sok gyorsnaplózással (BuJo magyarul) foglalkozó oldalon, illetve pinteresten is inkább a szabad kezes megoldásokat láttam, de én kicsit féltem, hogy elrontom és nem fog tetszeni. Most viszont kipróbáltam és azt kell mondjam, hogy abszolút meg vagyok elégedve az eredménnyel, ezután biztos többet fogok szabad kézzel vonalazni.


  • Problémák és megoldások

A legnagyobb gondot az okozta a rajzolásban, hogy nagyon sok helyen a pasztel kiemelőim sajnos átütnek a lapon. Egy Leuchtturm 1917 ponthálós füzetem van, és Stabilo Boss pasztel szövegkiemelőket használtam. Sajnos legfőképpen a zöld szín ütött át. A legtöbb helyen ezt úgy oldottam meg, hogy a lap másik oldalán az átlátszó pontra is rajzoltam leveleket, de ez sem mindig vált be. Ezen kívül Stabilo point 88 tűfilceket használtam, amik kis mértékben szintén picit átütnek. Emellett azzal is volt egy kis gondom, hogy az elején mikor megrajzoltam feketével a körvonalakat és utána próbáltam kiszínezni, a kiemelő minden esetben elkente a fekete tűfilcet. Ezt úgy küszöböltem ki, hogy felcseréltem a sorrendet és megrajzoltam a mintát kiemelővel, majd utána rajzoltam meg a vonalakat feketével.

Köszönöm szépen, hogy ma is velem tartottatok, remélem tetszett ez a bejegyzés. Hamarosan újra találkozunk, addig is kellemes nyarat mindenkinek!
-Lexi 








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések